Linneajosefine

2010-08-24

Publicerad 2010-08-24 22:00:00 i Linneajosefine,

HOLA BUENAS NOCHES QUÈ TAL?

Livet rullar på, right? Alltid fullt upp för lilla josse. Skolan är igång och det är ganska okej faktiskt. Livet är som det är. Jag tappar kontrollen men jag ska försöka hitta den igen. Och visst är jag en hopplös drömmare. Har alltid varit, kommer alltid vara. Men just nu leker livet och jag försöker leka med. Och vilka är det som leker bäst? Jo de med bäst fantasi. Och vem får alltid det hon vill ha? Jo lilla jag! Är man en bitch så är man. Jag är nog skådis egentligen. Så bra på att dölja min otroligt bitchiga sida för nya människor. Men av de som känner mej får jag ofta höra vilken bitch jag är. Men SO WHAT? Jag lever mitt liv, och livet är lite roligare att leva om man är snyggare och bättre än alla andra.

Just nu sitter jag i mitt rum på en sackosäck, lutat mot sängen med datan i knät. Iklädd rosa plyschbyxor och en randig t-shirt, håret i en knut och ett stort leende på mina perfekta läppar. Glimten i ögat som vanligt och alltid en plan i huvudet. Det trodde ni inte om mej va? Att jag var så bra? Ni trodde säkert att jag var en fånig alternative emopop tjej med färgat hår och udda coola kläder som alla andra här. Men där hade ni allt fel. För här bakom skärmen sitter en tjej som alltid vet vad hon vill och blir det inte som hon planerat blir det synd om det/dem som stod ivägen. Livet går ut på att ge och ta, och jag tar och jag ger. Jag gör precis som jag vill. Och alla andra önskar de var jag.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela