Linneajosefine

Stjärnorna

Publicerad 2011-02-27 01:03:27 i Linneajosefine,

Det bästa med vintern är den stjärnklara natthimlen, att gå hem sent och känna sig trygg under stjärnorna. Att gå samtidigt som man tittar upp mot de brinnande stjärnorna. Att stanna för att urskilja de olika bilderna. Att gå trehundra meter kan ta tjugo minuter. Jag älskar att titta på stjärnorna, det inspirerar mig. Jag får en stark känsla som jag inte kan beskriva. Jag vet bara att det är en bra känsla. Jag önskar att det inte var så kallt så man kan ligga ute en hel natt och betrakta himlen och alla brinnande stjärnor. Man kan verkligen se hur det brinner om man tittar noga. Det är under de stjärnklara nätterna jag önskar att jag bodde så långt ut i ingenstans att det inte fanns några gatlyktor eller ljus från hus och bilar. Det är då jag önskar att jag inte bodde i en stad.

Jag har alltid varit intresserad av stjärnor och stjärnbilder. Astronomi och Astrologi. Jag har alltid inbillat mig att stjärnorna påverkar mig på ett bra sätt. Det stämmer kanske.
Jag läser inte mitt dagliga horoskop. Det händer att jag läser det ibland, även om jag inte tror på det som står. Jag tror inte på att astrologi kan avgöra hur min dag ska bli. Däremot tror jag att de stjärntecken man föds till påverkar vissa egenskaper och hur man är som människa. Jag är ingen expert på allt det där, men jag tycker det är väldigt intressant med hur zodiaken och de där olika husen fungerar. Det går inte att bygga sitt liv efter en stjärnbild, men jag är övertygad om att vissa egenskaper är typiska för de olika stjärntecknen.

Jag är vädur och att läsa om vad som är typiskt för en vädur är ganska skrämmande för det stämmer in perfekt för mig. Kanske är det bara en tillfällighet, en slump. Eller så har planeternas olika lägen betydelse för mitt beteende och mina egenskaper. Så för mig, som för den typiska väduren, är stoltheten den största, viktigaste och jobbigaste egenskapen. Att inte förlora sin stolthet. Att inte förlora min stolthet. Det är det värsta. Det absolut värsta jag vet...!

Fast det bästa med stjärnorna är inte astrologin. Det bästa med stjärnorna är att få vara under dem. Att få betrakta dem. Att försöka se de olika bilderna. Att lägga sig på marken och försöka se alla på en gång. Att förstå att jorden är rund Att förstå att vi är omgivna av stjärnor. Som vaktar och skyddar vårt klot. Att få leva där under stjärnorna känns så tryggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela