Linneajosefine

Never say never

Publicerad 2011-03-29 23:47:24 i Linneajosefine,

Här sitter jag och ligger lite efter med allt jag borde göra. Skolgrejer och sånt. Jobbgrejer och andra viktiga saker.
Fast kanske är det inte vad jag borde göra, utan mer vad jag tvingas göra.
Jag borde ha kul istället. Fast det har jag ju, så då gör jag ju vad jag borde göra!
Ibland är allting så enkelt smart! Varför gör man livet svårt, när det egentligen är så lätt?

Nu slits jag mellan två val: plugga spanska eller sova.
Jag borde plugga spanska med tanke på att jag har prov imorgon.
Jag borde sova eftersom jag förmodligen börjar tio över åtta imorgon och har min jobbigaste dag. Dock känns inget jobbigt längre när det är vår ute. Det är faktiskt sant. Jag blir bara så bubblande glad av tanken på att det är ljust och inte lika brutalt kallt som det var för några veckor sen. Även om inte solen ville visa sig idag så är det ändå vår! Man måste ju bara älska tanken!

Det som kändes omöjligt när det var vinter känns plötsligt möjligt när våren tittar fram. Det är nu jag förstår det där med vinterdepression. Inte ens tanken på skolan får mig att må dåligt! Inte ens den där stora recensionen (jag knappt börjat på) som ska vara inne i övermorgon stör mig. Jag har inte panik över provet imorgon fast än jag inte kan allt man ska kunna. Det enda som känns pyttelite jobbigt är att gå upp tidigt. Jag älskar sovmornar, fast inte att sova bort dem, utan använda dem till något. Typ äta frukost jättelänge eller sitta och göra onödiga saker framför datan (som nu?).

Nu är jag faktiskt ganska trött och ska nog krypa ner i min säng. Det hade varit mysigt att läsa lite kanske, fast jag orkar inte det nu. Jag har ingen bra bok nu heller.
Gutenacht! Buenas noches! Good night! Godnatt! Hyvää yötä! Boa noite! Bonsoir! Dobranoc! Laku noć!
Vilka språkkunskaper va? Jag kan säga godnatt på nio olika språk, den ni!
Det är lite jobbigt att läsa många olika språk samtidigt! Svenska, engelska, tyska och spanska. Det är så lätt att blanda ihop. Olika gramatik, men ändå så likt. Man blandar ihop det! Som den gången jag började prata engelska på ett tyska förhör eller de spanskalektionerna jag omdedvetet börjar prata tyska! Det är inte lätt. Men om det skulle vara så lätt hade det väl knappast varit roligt. Eller?

No, hombre no!
Ahora tengo que dormir!
Jetzt muss ich schlafen!
I have to sleep now!
Nu måste jag sova!

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2011-04-01 16:22:33

Söt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela