Linneajosefine

Kålrot eller swede?

Publicerad 2012-02-29 15:44:40 i Linneajosefine,

Idag är dagen som egentligen inte existerar så tänkte spendera den genom att plugga och träna (om det hinns med). Ja, just nu äter jag och då är det helt normalt att sitta o ta foto på sig själv. hadajada.
Kom och tänka på en sak idag så nu har jag en liten fråga till er! Kålrot heter ju komiskt nog swede på engelska, så därför undrar jag; vad upptäcktes först? Svensken eller kålroten? Har svenskar fått namn efter kålrötter eller har kålroten fått sitt namn efter svensken? Jag ser lite ut som en kålrot idag så själv är jag nog lite inne på teorin att vi svenskar har flera gemensamma drag med kålroten. Jag kan dock va helt fel ute. Vad tror ni?
Snälla svara för det är så pinsamt om ingen gör det, ni vet noll kommentarer på en fråga...så svara nu så blir jag glad!

Kommentarer

Postat av: Kitiwara & Chong

Publicerad 2012-02-29 16:40:11

Sv: Tack detsamma! Allt bra? (:

Fråga gärna nått i våran frågestund http://twoasiians.blogg.se/2012/february/fragestund.html :D

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela