Linneajosefine

This is me

Publicerad 2013-09-30 19:20:31 i Linneajosefine,

 
Idag är en sådan dag då jag har skrivarglädjen i fingrarna. De dagarna har inträffat allt mer sällan de senaste åren. Förr skrev jag nästan alltid, jag har dagböcker under hela perioden 12-15 år och anteckningsböcker med texter från det att jag var 13 tills nu i år. Detta är förstås jätteroligt att ha nu och i framtiden för man glömmer ju så mycket man är med om. Det är lite därför denna blogg existerar, för att komma ihåg vad jag gjorde under denna tid. Har varit ganska dålig att skriva om vad jag gör, dagarna ser i princip likadana ut: vaknar-jobbar-sover och på helgerna är vi ute om jag inte jobbar tidigt. Fast när man tänker efter så händer det en massa roligt varje dag som jag egentligen kanske borde skriva här för det lär ju vara bortglömt om tio år. Jobbet tycker jag är roligt och egentligen tycker jag det mesta är roligt och jag vet att folk skrattar åt mig för att jag tycker att allt är roligt. Men det är den jag är, jag är väldigt entusiastisk. Jag ler för att jag är en glad människa helt enkelt, man behöver inte ha en "bättre" anledning. Visst jag har mina down-perioder och jag kan vara riktigt ledsen men just bland andra människor biter jag hellre ihop och visar upp den glada personlighet jag är. Det gör både en själv och andra, hoppas jag, gladare. Det finns ju inget bättre än att sprida glädje och energi runt omkring sig och jag hoppas verkligen att jag kan göra det. För energi har jag verkligen gott om, älskar att hoppa runt och skratta. Kan nog ses som barnslig men det kan jag ta, för det är så himla roligt. Nu när jag väl har skrivarmotivationen ska jag skriva lite om vad jag gjort den senaste tiden. Ha det bra, pussisar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela