Linneajosefine

Sundays in London

Publicerad 2014-08-31 21:34:55 i Linneajosefine,

Min absoluta favoritdag i London är söndagar! Egentligen är veckans alla dagar helgrymma i London men jag har alltid känt extra stor kärlek till just söndagar. Så vad kan man göra en söndag i London:
 
- Gå på marknad! 
Brick lane i Shoreditch, östra London är min favorit! Väldigt roligt att bara gå runt även om man inte är ute efter att köpa något! Brick lane är defintivt ett vintage-paradis och matmarknaden är to die for för en food lover som jag. Det finns mat från hela världen, till och med Sverige (i alla fall sist jag var där) och en massa goda färskpressade juicer! Bara en liten bit från Brick lane ligger Spitalfields market som enligt mig också är värd ett besök, speciellt om man är modeintresserad! Camden market är också ett måste, där kan man hitta det mesta inklusive mat från hela världen. Gillar man inte att trängas bland folk så rekomenderar jag inte att gå dit på helgen dock, veckodagarna är lugnare (perfekt för mig som bor i Camden, älskar mat och blir irriterad på jobbiga turister) .
 
- Pubhäng
Perfekt på en söndag! Ett tips är att prova Sunday roast, en brittisk klassiker.
 
- Promenera i parken
Vill man ha lite motion och slippa undan trängsel är en promenad i parken det bästa som finns. Hampstead heath i norra London är stort nog att få en att glömma att man befinner sig i en storstad, utsikten härifrån är också väldigt fin. En annan gigantisk park är Richmond park i sydvästra London, ligger dock lite mer off än Hampstead men helt klart värt ett besök ändå! Har man tur kan man till och med få se deers på nära håll! Känner man inte för att ta sig till så stora parker finns mindre parker lite mer centralt, tex. Hyde Park eller Regents Park.
 
- Promenera i stan
Covent garden är en favorit, där finns mysiga caféer, pubar, resturanger och bra shopping. Vill man ha ännu fler affärer kan man gå via Piccadilly circus, Regent street till Oxford street. Affärerna har dock inte lika bra öppettider på söndagar, tror de flesta stänger runt 18.00. 
 
Självklart finns det massor av mer saker att göra en söndag, London är en stad full av möjligheter, därför jag älskar den så. Det finns säkert en miljon anledningar till att jag älskar London, borde skriva ett inlägg om det med haha! Säg gärna till om någon bloggläsare vill att jag skriver mer "londonguider" för det är roligt att dela med sig av sina upplevelser och intressen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela