Linneajosefine

There will always be idioter...

Publicerad 2015-01-29 00:51:00 i Linneajosefine,

Okej, about that onödiga grej som hände innan idag (sorry för terrible svengelska, är trött och väldigt språkskadad). Det som hände var detta:
 
I morse jag gick med Rollo i regnet iklädd träningstights, träningsskor och tjock men ganska kort vinterjacka (spelar ingen roll egentligen). Någonstans i närheten av Camden Road cyklar en man (medelålders) förbi och vänder sig om säger en sak till mig. "Lovely bottom". Sen cyklar han vidare. Jag blir jättearg för att:
 
1. Det är otroligt förödmjukande.
2. Han cyklade så hann inte ikapp för att konfontrera honom.
3. Hann inte ens stirra argt på honom.
4. Han hade aldrig sagt så om jag varit kille alternativt han hade aldrig sagt så om han vore kvinna och jag kille (lite rörigt, men ni förstår vad jag menar).
5. Rollo är en pudel och ingen kamphund (kan alltså inte skicka Rollo på jobbiga människor, han är för gullig och snäll).
 
Jag kan skriva 100 miljoner anledningar till varför jag blir arg över detta, men vad spelar det för roll när det fortsätter hända. Dagligen får tjejer kommentarer som kan verka oskydliga (vissa säger till och med att det är komplimanger HA HA) men som är oerhört förnedrande. Jag blir ALDRIG glad eller smickrad när en man ropar: nice ass, lovely legs, hot, grrr, meow, come on smile for me baby etc. till mig. Vill jag le mot någon gör jag det, vill jag inte så låter jag bli. Simple as that. Dessa kommentarer är enbart för att förminska och objektifiera mig som person, det är himla vidrigt och avtänande. Jag undrar så om det någonsin fungerat som raggningsreplik för någon av dessa killar/män. Otroligt omoget betéende. 
 
Hursomhelst, tillbaka till dagens händelse. Denna kommentar kan verka oskyldig och jag lovar att vissa (antagligen majoriteten män) hade tyckt jag skulle tagit det som en komplimang och blivit glad över det. Många hade tyckt att jag överreagerar. Men det gör jag inte. Denna kommentar är inget annat än ful och äcklig. På något sätt blir det ännu äckligare när den kommer från en äldre man som hade kunnat vara min pappa. Så jag blir arg. Alldeles rasande. Förbannad. Och i stundens hetta kan jag inte göra annat än att tänka en massa hemska saker om honom, allt för att det ska kännas lite bättre. Så jag hoppas denna man inte har en fru och om han har det så hoppas jag att hon hatar honom och slår honom varje dag. Hoppas han får fula barn och hoppas han blir av med jobbet. Hoppas han ramlar av sin cykel och skrapar upp hela ansiktet alternativt kör in i en betongvägg (och får väldigt ont).
 
Nu i efterhand tycker jag bara synd om honom. Om honom och alla andra sorgliga personer som aldrig lärt sig hur man ska beté sig mot andra människor. Idioter.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2015-01-29 09:36:48

<3!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela