Linneajosefine

GP, fridge and Oxford Street

Publicerad 2015-08-13 23:03:31 i Linneajosefine,

Har precis ägnat två timmar åt att fylla i ett registreringsformulär till mitt medical centre. Alltså helt sjukt hur mycket information de vill ha. Visserligen bra men dock mindre bra att jag inte har en aning om vissa grejer (fick ringa mamma och fråga). Hoppas det går igenom nu bara för då kommer jag vara registrerad hos en GP för första gången under mina 1,5 år i London (bye bye walk in clinics). Förstår inte varför jag gjort det tidigare för har aldrig förr varit sjuk så mycket som jag varit i år. 
 
Har också fått ett eget kylskåp i mitt rum som jag och Alfie tvättat rent två gånger för har aldrig varit med om värre stank. Nu har jag pluggat in det i kontakten och håller tummarna att det fungerar (hoppas verkligen inte det exploderar, kan kylskåp explodera?) eftersom vår gemensamma kyl är skräp. Min Roomie är glad nu i alla fall för min liggande mjölk läcker alltid pga finns inte plats att ställa den upp. 
 
Idag har jag också krigat mig fram i regnet på Oxford Street (varför Josefine, varför?) för att köpa födelsedagspresent till Alfie. Det tog ungefär all min energi och tog alldeles för lång tid så när jag kom hem var jag brutalt vrålhungrig och impromviserade ihop en tallrik som blev drömgod (stolt ensamhushållare som köper färdigmat alldeles för ofta). Lagar inte mat till mig själv särskilt ofta faktiskt. När jag jobbar lagar jag ju mat till mig och barn och då äter jag där men nu när jag har semester ser situationen lite annorlunda ut. Varför ska det vara så sjukt tråkigt att laga mat till sig själv? (Om någon nu blir orolig för min hälsa så kan jag garrantera att jag absolut inte svälter, äter middag hos Alfies familj rätt ofta och han tar även hem sushi till mig flera gånger i veckan= bortskämd)
 
Stör mig grovt mycker på att det saknas två klinkersrutor på trappan.
Min mat i fönstret.
Alltså mitt hår var okej i Sverige men så fort jag kommer hit och tvättar det så blir det torrt och förstört.
 
Nu har mitt sega internet äntligen laddat ner great british bake off (tog bara tre timmar LOL) så ska kolla på det nu. Love, love, love.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela