Linneajosefine

Ridiculous

Publicerad 2015-09-12 19:57:30 i Linneajosefine,

Hela veckan har det ekat tomt här och det beror på att jag varit busy med jobb och plugg. Jobbet har varit otroligt jobbigt denna veckan med för lite sömn och tidiga mornar, utbrott, vattkoppor, trots, kvittosoretering osv. Plugget har gått helt okej även om jag fortfarande är ovan vid att läsa långa vetenskapliga texter, speciellt samhällsvetenskapliga. Det känns dock som om jag utvecklat min förståelse för pedagogik och unviersitetsstudier i sig och det känns väldigt skönt. Jag känner inte längre "fan, hur ska jag klara detta." 
 
Efter att ha pluggat hela dagen idag ska jag alldeles snart åka tillbaka till Alfie som är en liten sjukling. Ett under att jag inte är sjuk efter att ha varit omgiven av sjuka människor i veckan. Kanske har mitt immunförsvar äntligen lärt sig hur man krigar efter att jag varit sjuk hela sommaren. Hoppas, hoppas. Det hade varit grymt att slippa vara sjuk hela tiden. 
 
Förutom lite stress så är allt bra med mig i alla fal, London börjar bli kallt och hösten har smygit sig på. Så himla mysigt hihi. Höst i London är bäst. På tal om London så har jag inte ens tänkt på att jag befinner mig i London den senaste tiden. Jag har varit så upptagen med vardagsliv och just vardagsliv blir så himla mycket mer påtagligt när man bor ensam. Så nästa gång jag deppar över att livet är tråkigt och stressigt ska jag stanna upp och påminna mig själv om att jag befinner mig i London, mina drömmar stad där allt är möjligt. Alltså, hur kan man ens vara depp när man bor i London? Ridiculous.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela