Linneajosefine

Limitless

Publicerad 2014-06-30 20:34:45 i Linneajosefine,

Vad ska man egentligen göra med livet? En fråga som jag grubblat över länge, vridit mina tankar ut och in och lämnat en stor ångestklump i magen. Jag har funderat och funderat, på hur svårt det är och hur jag någonsin ska veta vad jag vill. Har tänkt att denna fråga har fan inget vettigt svar. Möjligtvis en miljon svar, som gör den ännu svårare. Men helt plötsligt vet jag att denna fråga har bara ett enda svar. Så vad ska man egentligen göra med livet? Svar: LEVA DET!
 
Jag vet, nu kommer en viktig följdfråga: hur gör man det då? 
Svar: Tänk inte så jävla mycket, känn efter med hjärtat, gör det du vill även om alla andra tycker du är efterbliven (OBS bara det inte skadar någon allvarligt), våga ta chanser om du tror på dem och förstå att ibland blir saker och ting inte som du tänkt dig men det kan bli bra ändå. Du kommer göra misstag, flera gånger, lär dig av dem och låt dem inte hindra dig från att försöka igen. Gör det dig lycklig: go for it, gör det dig ledsen: ta ett steg (eller flera) därifrån. Lev livet utan ånger, det blir bäst så. 
 
Nu ska jag sluta filosofera och börja sortera tvätt. Livet är uppenbarligen inte alltid roligt. Pallar dock inte gå naken resten av veckan och har 4,81 kr på mitt konto så har inte råd att strunta i detta. Alternativet att gå runt i skitiga kläder och lukta illa finns ju dock kvar, hm. Nu blev det svårt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela