Linneajosefine

Brunch, brunch, brunch

Publicerad 2015-09-03 23:41:59 i Linneajosefine, London,

Vad vore livet utan brunch? Att bruncha är min favoritsysselsättning i livet. Receptet till den perfeka brunchen är ett mysigt ställe, obegränsad tid, vänner, kaffe och självklart god mat. London är en underbar brunchstad och det har blivit en hel del bruncher under min tid här. Tänkte därför att det var dags att skriva en liten brunchlista. Here we go:
 
Bästa brunchen!
På bilden ovan ser ni världens godaste brunch som består av en naan roll fylld med ägg, bacon och koriander tillsammans med en lagom stark och smoky sås. Har en som jag ofta beslutsångest när det gäller att beställa mat (eller om en är väldigt hungrig) så kan en beställa in en tallrik med granola och världens godaste (skojar ej) yoghurt också! Till detta ska en dricka house chai, som är perfekt sött, spicy och dessutom bottomless som innebär att en får får fri påfyllning (mitt rekord är nog 7 eller 8 glas). Detta hittar ni på Dishoom som är en indisk resturang som finns på tre olika platser i London (Shoreditch, King's Cross och Covent Garden). Här finns också Londons godaste indiska mat så gå dit för lunch och middag också! Och drinkar! Drinkarna är toppen!
 
 
Godaste pannkakorna!
Breakfast Club hittar en dessa pannkakor som enligt mig är det godaste (men mäktigaste) pannkakorna jag ätit. Grädden på bilden är drömgod och bara smällter i munnen tillsammans med pannkakorna. Detta på bilden är väldigt sött dock så gillar en inte det kan en ta klassikern med bacon istället. Pannkakor med bacon och maple syrup är en oslagbar kombination. 
 
 
Största pannkakan!
Denna enorma pannkaka hittar en på My Old Dutch (ser inte så stor ut på bilden). En kan välja sin egna toppning och tror att det går att få alla möjliga kombinationer. Jag hade såklart nutella pga nutella är livet (och supernyttigt för själen). Alltså är en pannkaksintresserad så ska en gå hit. 
 
 
Bästa scrambled eggs on toast!
Detta är den krämigaste och lätt den godaste äggröran jag någonsin ätit. Alltså kan inte ens beskriva hur konsistensen kändes i munnen, helt perfekt. Äggfantaster, ni måste prova. Denna resturang heter Greenberry café och ligger i Primrose Hill, ett av mina favoritområden i London. 
 
 
Godaste granolan!
Ser ni hur perfekt denna granolan är? Bra portionsstorlek och perfekt mängd yoghurt i förhållande till granolan som har helt rätt krispighet. Pistachnötterna och bären gör inte bara tallriken färgglad utan förhöjer smaken. Alltså jag vet att ni tänker att det där ser ju ut som vilken granola som helst, men alltså nej!! Denna är drömmen!! Vill en ha den perfekta granolan får en åka till Highbury och leta upp ett litet hörncafe som heter Fink's Salt and Sweet.
 
 
London's bästa fry up!
Alltså denna fry up!! Eller English breakfast som man också kan säga är himmelskt god. För mig var den helt perfekt eftersom halva tallriken inte badar i baked beans. Jag har varit rätt skeptisk till full english breakfast men denna fick mig att ändra mig helt och hållet. Mer Fry up's tack! Denna hittar man på The Haberdashery i Crouch End, som för övrigt är otroligt mysigt.
 
ALLA BORDE BRUNCHA MER. BRUNCH ÄR BÄST.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela