Linneajosefine

Dålig dag

Publicerad 2015-09-15 18:24:46 i Linneajosefine,

Hej hej bloggen! Idag har jag en riktigt dålig dag. Ni vet en sån där dag då allt tycks gå fel och ingenting är särskilt roligt. Min dag började dåligt genom att jag gick upp extra tidigt för att hinna duscha och göra mig i ordning utan att stressa innan jobbet men slutade i stress i alla fall eftersom min ena flatmate tyckte det var lämpligt att spendera 40 minuter i vårt enda badrum. Jag hatar att stressa på morgonen. Allt blir fel då. 
 
I eftermiddag har jag försökt skriva första frågan på min hemtenta men jag sitter helt fast och kommer ingen vart alls vilket gör mig otroligt frustrerad. Här har vi en av nackdelarna med att plugga på distans, det finns ingen att direkt bolla ideér med. Det hade verkligen behövts nu.
 
Jag tror att den senaste tiden har bestått av lite väl mycket plugg och jobb (dvs tråkiga saker hehe) så nu har mitt huvud tappat gnistan och sagt ifrån. Ska iväg och jobba några timmar om en liten stund och kanske, kanske har motivationen hittat tillbaka efter det. Håller tummarna, för det hade varit himla skönt att få denna hemtenta ur världen. 
 
Att ha en dålig dag är inte hela världen, det går liksom inte alltid att vara på topp. Ofta är en dålig dag en slaggs uppladningsdag för ny inspiration och motivation. I alla fall för mig, jag måste ladda ur ibland för att sedan komma tillbaka och känna mig full av energi dagen efter. Vad jag stör mig på är hur allt ska vara så himla perfekt hela tiden. Det är inte tillåtet att vara på dåligt humör och hur sjukt är inte det egentligen?!? Alltså känner inte en enda människa som alltid är glad, produktiv och motiverad. Det hade varit himla skönt om en tilläts att ha en dålig dag ibland för att slippa ha ångest över detta. Alltså embrace your bad days!! Gör det bästa och lär dig av dem. Eller glöm bort dem om du vill. MEN skäms absolut inte över att ha en dålig dag. Det är för fan mänskligt.
 
Nu ska jag och min dåliga dag fortsätta kämpa med hemtentan.
 
Bilder från gladare dagar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela