Linneajosefine

Påskhelgen

Publicerad 2014-04-21 11:04:51 i Linneajosefine,

Okej, nu ska jag berätta om min helg. I fredags försvann min feber och jag testade att äta en godisbit och yes, den gick att svälja. Städade ut allt äckelvirus ur mitt rum och tvättade mina lakan. Gick en liten promenad och bara njöt av att vara utomhus. På kvällen var jag rastlös och som tur var vart Linn också det så vi gick en runda och avslutade kvällen med aloe vera-drycken på Roberts. Sen sov jag som en prinsessa i min nybäddade och tomatsoppfria säng.

 På lördagen var det tillbaka till verkligheten (jobbet alltså) som gällde och jag blev förvånad över hur många som sista-minuten-påsk-storhandlade faktiskt. På kvällen åt jag lite påskmat hemma och sen mötte jag upp Nata och Catta och drog på förfest, som var skoj. Jag är inte den enda som är smygemo, blev det konstaterat. Sen drog vi ut och mötte upp Linn. Det var sjukt mycket folk ute och runt tvåtiden var stammisstället fyllt av en svettig, kvav ånga. Helt stört, vi luktade typ kebab när vi kom ut därifrån. Mys. Hängde lite på månen men det var mest slagge på dansgolvet så drog till city kebab istället. Sen luktade man kebab på riktigt. Dissade sedan efterfest och drog hem grabbarna. Älskar att få följe, yes! Somnade sedan gott i min säng trots att fåglarna hade partaj utanför fönstret. 

Igår vaknade jag upp till underbart väder. Åt tårta till frukost och begav mig sen in till stan för att köpa glass. Gick runt och svettades ett tag och mötte sen upp Catta och tog en islatte. Sen kom Linn och vi gick till espresso house ännu en gång. På kvällen var det familj/släkt-tid på schemat. Hoppade studsmatta för första gången på år och det var så sjukt kul att jag undrar varför jag inte gör det mer ofta! Sen var det dags att sova, började ju jobba 6 idag. Kunde dock inte sova tyvärr men har väl lyckats få mig ca fyra timmars sömn ändå. Man skall icke klaga. Nu är det upp till bevis för annandag påsk att leverera en toppendag. Vi får se vad som händer, spännande! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela