Linneajosefine

Notting Hill Carnival

Publicerad 2015-08-30 23:36:36 i Linneajosefine,

Idag.




Mitt första år på Notting Hill Carnival.

Och så var det August bank holiday och Notting Hill Carnival igen. Förra året var jag mitt uppe i flyttkaos och hade precis kommit tillbaks till London från st Tropez så jag kunde inte gå. I år hade jag inga ursäkter, speciellt inte då jag numera bor 30 minuters promenad från Notting Hill. Karnevalhelgen kommer alltid vara speciell för mig på något sätt. Den påminner mig om min frihet, att jag kan bestämma över mitt eget liv och göra precis det jag vill. Första gången jag flyttade till London för fyra år sen (herregud vad gammal jag känner mig nu) hamnade jag i Notting Hill denna helg. Min första Londonhelg någonsin. Helt ärligt så var det Notting Hill Carnival som sådde det första kärleksfröet i mitt hjärta. Min Londonkärlek som bara har växt sig starkare och som gör det omöjligt att en dag flytta härifrån. Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att känna såhär för denna stad och varför är det så egentligen? Hur kan en stad som är så smutsig, överbefolkad och snuskigt dyr vara så fantastisk? För mig är det känslan jag får när jag kommer hit. Känslan av att jag hör hemma här. London välkomnar en vem man är och bäddar in en i förhoppningar om att en kan nå varenda dröm en någonsin haft (tills en inser att man varken har råd att åka tunnelbana eller äta något annat än nudlar när hyran för lägenheten en delar med ohälsosamt många londondrömmare är betald). Här kan jag vara precis den jag vill vara, här kan jag vara vem som helst. I London är jag hemma. 

Efter att ha trängts ett tag bland allt folk i Notting Hill hoppade vrålhungriga jag på bussen för att pussa lite på Alfie. Vi köpte dominos take away och jag kan inte tänka mig ett bättre avslut på denna dag. Idag är en bra söndag och det alra bästa är att det är bank holiday så jag är ledig imorgon. Ingen måndagsångest här inte. =))))))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela