Linneajosefine

Otur med tvättmaskiner

Publicerad 2015-08-16 20:07:30 i Linneajosefine,

Första gången jag använde tvättmaskinen här hemma fastnade luckan och mina blöta lakan gick inte att få ut. Riktigt dålig timing då jag skulle till Sverige på natten och hade planerat att lakanen skulle hinna torka och sängen skulle bäddas ren innan jag åkte. Hej panik. Lyckades med om och men få ut tvätten precis innan jag skulle hem till Matilda och barnvakta och kom på den briljanta idén att ta med mina blöta lakan på tunnelbanan och torktumla de hemma hos henne (vi har ingen torktumlare - sjuktjobbigt). Slutet gott på den historian.
 
Idag använde jag tvättmaskinen för andra gången och vad händer då? Jo min tvätt kommer ut och är dyblöt och inte ett dugg renare än när jag stoppade in den? Alltså WTF? Så nu hänger den på min gardinstång och droppar ner på mitt numera handduksklädda golv. Använder samma inställning på tvättmaskinen som mina flatmates så det är inte jag som är trög eller något. Jag måste bara ha extrem otur, eller?
Blir. Så. Trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela