Linneajosefine

You're the shining distraction that makes me fly

Publicerad 2015-01-29 00:15:34 i Linneajosefine,

Hur frustrerande när man har 5% batteri kvar på datorn och man inte orkar resa sig upp ur sängen för att hämta laddaren? (Gjorde det nu, heja mig)
 
Imorgon är det redan torsdag (you don't say) och med det vill jag säga att det är helt jävla (förlåt dear mother) sinnessjukt hur fort dagarna går (fyller år om 64 dagar, önskar mig en ny iPhone i födelsedagspresent (inte bestämt om jag ska ha 5s eller 6 så (mamma&pappa) köp ingen än)).
 
Lite såhär har min vecka varit hitills:
 
Måndag
Vaknade, åt frukost, klädde på mig, gick ut med Rollo på Hampstead heath. Kom hem, åt frukost igen (ja, det gjorde jag), borstade tänderna, städade på mitt rum, dammsög. Packade träningsväskan, gick till gymmet, simmade i 40 minuter, duschade, klädde på mig, sminkade mig litegrann (vet ej varför). Gick till O2 center på Finchley Road, köpte en kalender, gick ner till Starbucks, köpte en kaffe, fyllde i lite grejer i kalendern. Gick och hämtade Harriette, åkte hem, åt middag. Åkte till Cally Pool, lämnade Harri på simningen, gick en promenad, gick tillbaka till Cally Pool, åkte hem från simningen, hjälpte Ivan med läxor, gick och la mig. 
 
(Okej, skippar nog oviktiga detaljer från och med nu.)
 
Tisdag
Gick och lämnade Rollo för klippningen i Primrose Hill. Njöt lite av den fina utsikten på väg tillbaka hem. Mötte upp Rebecca på vårt favoritställe, Yumcha, i Camden och satt där tills det var dags att gå och hämta barn. Kom hem och gjorde det sista på middagen som var jättegod (ingen cred till mig dock) och sen försökte jag skypa lite med Joel och Maaks men mitt internet la av så det blev inte så mycket av det. Somnade istället.
 
Onsdag (idag)
Gick en härlig promenad med Rollo till King's Cross (började dock regna på vägen tillbaka, inte lika härligt, plus det hände en annan onödig grej men skriver ett eget inlägg om det senare pga tycker det är viktigt att ta upp). Kom hem och bytte om till torra träningskläder och gick till gymmet. Mötte sedan upp Matilda (som bor jättejättenära mig här i Kentish Town) för att äta lunch på en liten resturang som heter Shoe Shop som ligger på gatan vid mig. Vi åt en jättegod Saffransrisotto (som dock såg ut som gul havregrynsgröt) och kaffen efteråt var faktiskt riktigt god (svårt att få gott kaffe i detta land, Starbucks filterkaffe är okej). Otroligt trevligt lunchsällskap också så denna lunch får 10/10 tekoppar. Gick och köpte fisk i fiskaffären till kvällens middag innan jag gick och hämtade Harri. Åt riktigt yummy middag med kanelbulle till efterätt, I like. Ikväll har vi spelat sälskapsspel och jag har terroriserat mina stackars vänner på snapchat. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela