Linneajosefine

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Publicerad 2015-07-08 01:33:16 i Linneajosefine,

Idag är det den 7 juli. Idag har det varit svårt att undgå att det är tio år sen självmordsbombningarna drabbade Londons kollektivtrafik. 52 oskyldiga människor miste livet och många fler skadades. Jag blir rädd när jag tänker på detta. Rädd, ledsen och arg.
 
Året är 2015 och fortfarande äger terror och självmordsbombningar rum. Året är 2015 och man tycker att vi människor borde lärt oss att våld och krig inte kommer lösa ett enda problem i världen. Bara skapa fler. Människor är rädda, förstörda och ärrade för resten av livet. Människor är fulla av hat. Det måste få ett stopp. Vi måste sluta hata och börja hjälpa varandra istället.
 
Kanske är det idiotiskt av mig att uttala mig. Jag som aldrig har upplevt terror, våld och krig på nära håll. Jag som vuxit upp i en skyddad värld med möjligheter att göra vad jag vill med mitt liv. Världen är så orättvis. Människor kämpar för sina liv och jag tycker det är jobbigt att välja sandwich på sainsbury's. Hur blev det så skevt? 
 
Det är lätt att blunda. Tänka att det inte är min kamp. Men det är dags att öppna ögonen. Vi delar en värld. Det är allas gemensamma kamp.
 
Året är 2015 och alla människor borde ha lika rättighetr att leva ett lyckligt, tryggt och värdefullt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela