Linneajosefine

We love the weekends

Publicerad 2015-03-09 01:39:03 i Linneajosefine,

Brutalt dålig på att blogga. That's me.
 
Den första tredjedelen av mars försvann innan jag ens hunnit ändra min kalender från februari. Det gråa, kyliga, mörka dagarna har bytts ut mot ljusa, soliga dagar, fyllda av fågelkvittar. Fräknarna i mitt ansikte har tredubblats. Jag är inne i månad åtta som englandsbo (egentligen månad tolv så har bott i London i ett år nu) och svengelskan blir värre och värre. Det känns som att svenskan försämras när engelskan förbättras. Jag behöver numera tänka hur jag ska formulera varenda mening jag skriver här. Kanske därför jag skirver så sällan numera. Ska. Försöka. Bli. Bättre. 
 
Börjar med helgen:
Firade in helgen med fredagsbrunch som vanligt. Denna gång på Fink's sweet and salt i Highbury. Har varit lite tråkig på senaste tiden och bara ätit yoghurt och granola (men det är ju så sjukt gott), har därlfr ganska höga granolakrav men denna lilla tallrik slog alla granola's jag någonsin ätit. En perfekt krämig yoghurt toppad med precis rätt mängd honungsrostad granola med russin, nötter och mina favoritbär till. Dröm i munnen.
 
Var ledig resten av dagen så hoppade på overgrounden till Richmond och tog därifrån älskade 371 (en buss som jag brukade ta till skolan förr) hem till Alfie. Hade världens chillfredag med onesie på och en påse dorritos mellan oss i soffan. I lördags när vi vaknade sken solen och vi hade hela 16 grader varmt så vi utnyttjade detta väder till att ha picknick i Richmond Park där jag inte varit på ca 3 år. Det blåste dock lite kallt, tyvärr, så vi gick hem och hade ännu en chillkväll. 
 
Imorse lämnade jag southwest London och åkte tillbaka till norr. Mötte upp Rebecca vid Baker Street för ett besök på Totally Swedish innan vi åkte hem till henne och stillade våra svenska cravings. När vi kunde röra oss igen efter vår matkoma tog vi bussen till Camden och mötte upp Emma vid M&S (fancy - I know, handlar inte vanligtvis där pga dyrt men det var den enda större affären som hade öppet efter 5 pm (stängde dock 6 pm så vi fick skynda oss lite)) för att köpa ost, vindruvor, melon och annat gott. Sen gick vi hem till Emmas och Amandas nya lägenhet i Kentish Town (har nu tre Kentish mates, yayy!) och åt det vi köpt (=matkoma 2.0). Mysigt avlsut på en mysig helg. Nu ska jag sova. ZzzZZZZzzzzzZ.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela