Linneajosefine

November

Publicerad 2015-11-02 22:58:37 i Linneajosefine,

 
Alltså hur blev det måndag redan??? Och november? Excuse my ofrivilliga blogguppehåll. Hinner ingenting längre. Längtar så himla mycket tills min kurs är över så jag kan få något som i alla fall liknar ett socialt liv. Ur det perspektivet är det i alla fall positivt att tiden rullar på fort. Halva kursen gjord nu. Så som ni säkert förstår har det hänt en del sen senast, men inte inte så mycket. Eller jag vet inte, stressar så mycket att jag inte kommer ihåg hälften av det jag gör. Men i alla fall, en liten update med vad jag gör här då:
- Jobbar massor men det känns bra. Lär mig så mycket.
- Pluggar mindre än jag borde men ändå för mycket för mitt eget bästa. Har dock fått G på alla uppgifter och första hemtentan hitills. Heja mig.
- Blir ompysslad av världens bästa Alfie på helgerna.
- Umgås tyvärr inte särskilt mycket med mina vänner pga tidsbrist. Detta gör mig upset. Väldigt upset. Men ibland, vid ytterst få tillfälle händer det och det är mycket uppskattat.
- Bråkar med min supertröga idiot till landlord. Orkar inte ens gå in på varför. Men trust me, hon är högst upp på min hatlista. Eller nej, delad första plats.
- Längtar tills julen då jag kommer vara i Sverige med saknad familj och vänner. Alfie kommer också med yayy. Dessutom ska jag flytta ut ur mitt nuvarande helt-okej-men-verkligen-inte-perfekta-och-alldeles-för-dyra-rum någon gång efter jul. Även stuiderna tar slut efter jul så då får jag mer tid över till livet.
- Jobbar stenhårt för att inte gå under av stress, eller gå in i väggen som det kallas. Det hade ju varit sådär kul alltså. Varje dag är en ständig kamp mot prestationsångesten som uppkommer som symtom av stressen. Hitills har det gått sådär men på senaste tiden har jag haft övertaget. Är riktigt taggad och tror jag kommer vinna denna fight. Mycket tack vare en bok jag köpte; Being more confident - why smart people can lack confidence and what to do about it. Äntligen en bok jag verkligen kan relatera till, det är inte lätt att vara smart LOL.
 
Ha en bra november. Vi hörs när vi hörs (antagligen i december). Hade ju vart roligt om jag lyckats skriva ett inlägg lite då och då. VI får se. Bloggisen är ej första prioritet för tillfället. Puss på nosarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela