Linneajosefine

Goodbye prestationsångest!

Publicerad 2015-09-02 17:47:00 i Linneajosefine,

Från i söndags.
 
För tillfället är jag rätt stressad, inget ovanligt då jag är en konstant stressad person. Jag har en förmåga (ingen bra förmåga) att stressa upp mig över precis allting. Speciellt saker jag inte kan påverka, vilket är så himla onödigt egentligen. Så nu har jag bestämt mig för att istället för att få panik och gå in i en manisk stressperiod ska jag lära mig att ta det lugnt. Så länge jag gör mitt bästa och inte ger upp kan ingen, inte ens jag själv, vara missnöjd med mina prestationer. Jag tror att en stor anledning till att jag blir stressad är att jag vill att alltid ska vara perfekt, jag ska vara bäst helt enkelt. Att sträva efter perfektion tror jag kan vara bra till en viss del, det gör en målmedveten vilket är en positiv egenskap. Men för mig går det här ibland till överdrift vilket gör att jag får en hemsk prestationsångest. Det får mig att må dåligt helt enkelt. Så nu är det dags att sluta stressa och istället leva i nuet! Man kan faktiskt inte göra alla nöjda hela tiden. Jag måste bli bättre på att tänka på mig själv och skita i vad alla andra tycker.
 
Detta kom jag alltså till insikt om idag när jag hade som uppdrag att sortera en miljon kvitton i kategori och datum ordning och sedan lägga in dem i Excel och räkna ut kostnaderna. Jag älskar att sortera och organisera så egentligen är detta ett jobb som passar mig, men nu är jag så trött i huvudet och jag vill aldrig mer se ett kvitto i hela mitt liv haha. Dock så var det otroligt tillfredställande att se ordningen i slutet av dagen jämfört med kaoset när jag började. Fortsättning följer imorgon, då blir det mer kvitton wohooo.
 
För att avsluta detta inlägget med något roligt så har min multikulturella flatshare som vanligtvis består av mig, en tjej från Nya Zeeland och en tjej från Kina har nu blivit mestadels skandinavisk då två danska tjejer bor i rummet under tiden tjejen från Kina är i Kina. Mina danska grananr har dock inte insett att jag förstår vad de säger. Cheeky hihi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela