Linneajosefine

You're the raise on the waves that calm my mind

Publicerad 2015-09-13 23:34:58 i Linneajosefine,

Nu är min långhelg slut, snyft. Ligger i sängen och lyssnar på Tom Odell och trafiken utanför fönstret. Jag bor utmed en stor, stor väg som bl.a. går ut till Heathrow men också in till centrala London så här är det aldrig tyst. Jag gillar det dock. Första natten var jag helt övertygad om att jag aldrig någonsin skulle kunna sova i denna lägenhet men det tog inte lång tid innan jag vant mig. Nu tycker jag trafikens brus är avslappnande och sövande, det känns tryggt på något vis. Ibland kan jag höra lite väl mycket bara, t.ex. musiken bilisterna lyssnar på när de står stilla och väntar på trafikljusen eller i bilkö eller när någon pratar i telefon på högtalare inne i bilen, det är rätt sjukt haha. Kan också störa mig grovt på motorcyklar som kör förbi jättefort då det låter extremt mycket, hjärtattacksvarning. Och bilar som tutar alltså, varför vet inte vissa människor hur man använder tutan? Bor också nära tre sjukhus så gott om ambulanser är det utanför fönstret också och om ni varit i London vet ni hur högljudda sirenerna är. Också hjärtattacksvarning. Området utanför mitt ena fönster verkar dessutom vara någon form av flygplans highway till och från Heathrow. Fönstrerna skakar dock inte av flygplanen här som de gjorde när jag bodde i Twickenham. Thank God för det var rätt läskigt.
 
Nästa vecka är kontorsvecka vilket betyder att jag inte behöver gå upp 5.30 på morgonen wihoo, är dessutom ledig på fredag så jag borde verkligen inte ha någon ångest över en ny jobbvecka. Dock så har jag ju plugget att tänka på också så kommer ha fullt upp ändå. Alltså vet inte hur jag tänkte när jag bestämde mig för att jobba heltid, plugga på heltid och samtidigt försöka ha ett akitvt socialt liv??? Nyckelorden i mitt liv just nu är prioriteringar, disciplin och effektivitet. 
 
Godnattpuss <3
Seflie-overload. Sorry men mitt minne i telefonen är fullt så kan inte ta nya bilder. Borde göra något åt det. Har dock inte tid att ta bilder längre haha lol. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela