Linneajosefine

Love is like a flower in the snow

Publicerad 2016-08-15 01:32:38 i Linneajosefine,

I don't take too many pictures these days (except the odd selfie, lol). This moment's the only one I managed to capture this weekend...
 
Alltså ibland vet jag inte vilket språk jag uttrycker mig bäst på längre. Svenska kommer väl alltid vara närmast hjärtat men engelskan ligger inte långt ifrån längre. Ibland kämpar jag med att hitta rätt ord i det svenska språket. Ibland går det inte alltid. Jag antar att det blir så. Det tycks gå lite bättre när jag skriver i alla fall. Kanske för att jag alltid haft lså mycket lättare att uttrycka mig själv i skrift. I alla fall. Syftet med detta inlägg var att beskriva min helg. So here we go...
 
I fredags, efter en lång jobbvecka, såg jag fram emot att möta upp Michelle för en efterlängtad utekväll. Efter att ha stressat hem och tvingat annars så långsamma jag att göra mig i ordning i rekordfart (glömde bara att sätta på mascara) möttes vi upp i Kingston. Satte oss vid floden med en flaska vin och snackade skit. Måste ju bara vara bästa sättet att spendera en fredagskväll på. Vi gick vidare till puben och träffade Alfie och gänget innan det bar vidare ut i natten. Det var kul. 
 
I lördags gjorde jag absolut ingenting viktigt nog att skrivas här. Såg favoritfilmen och åt Wagamamas. Somnade pinsamt tidigt. 
 
Idag sågs jag och Michelle över en kaffe (eller två) i Clapham. Det började bra men slutade tyvärr sådär för mig. Blev helt plötsligt så himla yr i huvudet (light headed är absolut det bästa sättet att beskriva hur jag kände mig, men kan inte komma på någon svensk översättning?) och kände mig svimfärdig. Har känt så alldeles för många gånger innan men det har aldrig förr varat så länge. Först nu ikväll släppte det. Obehagligt. 
 
Det var min helg det.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela