Linneajosefine

Sjuk

Publicerad 2016-03-14 16:44:50 i Linneajosefine,

Det blev en lite annorlunda måndag idag. Här ligger jag hemma i sängen. Snörvlar och hostar om vartannat. Jobbade bara några timmar imorse innan jag fick gå hem. Skönt, för min stackars kropp behöver vila. Så fort jag ställer mig upp blir jag yr i huvudet och jag känner mig så vimsig. Idag glömde jag till och med mina älskade vantar på bussen?! Händer aldrig mig i vanliga fall, jag vakar som en hök över mina saker. Jag var dock tvungen att skynda mig av bussen pga störig kille som sprayade deospray runt omkring sig (vem gör ens det på en buss? idioti) och förkyld Josie i kombination med allergisk Josie resulterar i svårt att andas. Det var alltså till viss del killens fel att mina vantar glömdes kvar. Sprang sen in på Post Office för att posta ett brev och när jag kom ut i kylan igen upptäckte jag till min förskräckelse att jag inte hade mina vantar. Smart som jag är kommer jag på att 419-bussen stannar ett tag på Richmond bus station innan den kör samma håll tillbaka så fick för mig att springa dit för att se om bussen och mina vantar var kvar. På vägen ser jag dock 419 köra ut från busstationen och förkylda men vantdesperata Josie får för sig att springa efter. Slutar med att bussen faktiskt väntar på mig vid nästa busstopp (stort tack till busschauffören som väntande på en springande galning) och jag hoppar på och sätter mig på samma säte jag satt på förut, och vet ni, där låg mina älskade vantar precis som jag lämnade dem. Lucky me hihi. Det känns ändå så otroligt att detta händer i London för bussarna går var 5-10 minut (inte 419 dock, väntade på den i 30 min imorse, skandal) så chansen att hitta samma buss igen känns väldigt liten. Jag hade tur denna gång! 
 
 
Jag har fått för mig att det är vår nu. Även fast det fortfarande är onödigt kallt för att vara mars. Jag har också fått för mig att ta tag i bloggisen igen, saknar den en aning. Anledningen att jag glömt bort den lite är att skrivandet tyvärr inte flyter på som förr längre. Jag vet inte varför men tror det är för att engelskan tar mer och mer plats. Det känns som att när engelskan blir bättre tappas lite av svenskan. Måste börja läsa svenska (bra) böcker igen! Eller börja skriva på engelska?!? 
 
I lördags var det mellofinal (och vår) så då åkte glitterconversen på igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela