Linneajosefine

Leaks & Cracks

Publicerad 2016-09-12 23:22:17 i Linneajosefine,

Här satt jag och koppen innan idag. Nu sitter jag här igen fast utan koppen. Så Måndag igen då. Det känns väl helt okej ändå. Helgen har varit händelserik. I fredags jobbade jag halvdag och träffade Hilda för en kaffe eller två. På kvällen mötte jag upp massa SwedishConnection-tjejer för en drink (eller två). Lördag blev en heldag ute i ett regnet London. Men vad gör regnet när man har fint sällskap, Honest burgers, Shoreditch och milkshake?
 
Nu till den tråkiga delen av helgen. Vattenläcka (igen) och elfel. Så grannens jävla vattenläcka har lyckats rinna ner i vår strömbrytare och fick vår lampa i sovrummet att ha disco i lördags natt. Kul! Nej verkligen inte. Så läskigt. Det hade kunnat sluta illa. Nu är elen till alla våra lampor avstängd och så fort jag glor ut genom fönstret blir jag avundsjuk på alla grannar som har lampor tända i sina hus. När vi får lov att använda elen igen ska jag aldrig någonsin ta mina lampor för givet igen!! Men tills dess får vi mysa runt här i mörkret.
 
Så hoppar vi vidare till tråkig grej nummer två då. Jag har lyckats totalspräcka min mobilskärm. Detta på ett otroligt skrattretande sätt. Jo, jag tog helt enkelt bara tag i min telefon när den låg ner i gräset. Knak sa det och skärmen var i tusen delar. Hur är det ens möjligt? Kan inte sluta skratta. Hade den varit ny hade jag antagligen gråtit. Tur att en "bara" har en 5s för den är ju inte alls lika dyr att laga som iPhones senare modeller.
 
Nu ska jag snart gå och nana. Sov inte särskilt bra inatt pga oro att bli electrocuted. Har dessutom grymt ont i armarna efter att jag spårade ur på tesco innan. Fyllde 5 stora kassar med mat, tvättmedel och annat tjafs som ett trivsamt hem kräver. Glömde helt bort att jag var ensam och tyvärr inte äger en bil och att det tar ca 15 minuter att gå hem. Det gick bra tillslut. Fast nej, bra gick det inte. Mina fingrar blödde tillslut. Rekomenderas inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea Josefine

Liten tjej med stora drömmar. Tycker och tänker för mycket men kan aldrig riktigt bestämma sig. Lever livet i London, UK.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela